A thai masszázs története

A hagyományos ősi thai masszázs a test “megmozgatásának” egy különleges formája, amely magában foglalja a Hatha jóga, a reflexológia és az akupresszúra elemeit, eredete mintegy 2500 évre nyúlik vissza.

A thai masszázs gyakorlatának gyökerei Shivaga Komarpajiig (az úgynevezett “atya doctor) vezethető vissza , aki orvos volt, Buddha barátja és kortársa. Ókori orvosi szövegeket vésett kőtáblákba annak érdekében, hogy megőrizze a thai masszázs hagyományát; ezek a vésetek, feliratok még ma is láthatóak a Wat Pho templom falain Bangkokban.
Thaiföldön, sokan vannak, akik nehéz fizikai mezőgazdasági munkát végeznek egész nap, és az izmaik nagyon befeszülnek és fájnak; ezért a szülők megtanítják gyermekeiket a masszázs fortélyaira. Ily módon öröklődik a thai masszázs szóról-szóra évezredek óta.

A thai masszázsnak különböző stílusai alakultak ki Thaiföld egyes részein. Amikor az emberek összegyűlnek a különböző régiókból megosztják egymással a különböző masszázs technikáikat. Más országokból, mint Kína, India, Burma és Tibet is érkeztek változatok, elősegítve a thai masszázs fejlődését.

A thai masszázs módszer

A thai masszázs ötvözi a ázsiai szomszédaitól átkerült, és generációkon át öröklődött stílusokat. Ellentétben a nyugati masszázs folyamatos ütögetős, gyömöszkölős módszerével, a thai módszer pontnyomást, izomnyújtást és ritmikus jógaszerű mozgásokat elegyít könnyed, megnyugtató stílusban.

A thai masszőr nem csak a kezeket -a test feszültségének megszüntetésére- hanem lábukat, alkarjukat, térdüket, könyöküket is használja. A masszázs a padlóra fektetett matracon teljesen felöltözve, olaj nélkül történik.

A thai gyógymasszázs mélyen a szervezet működésében fejti ki hatását, megszünteti a izom-és ízületi feszültségeket, valamint segít az ideg-, izom-és ínszalagok kiegyensúlyozásban.

A Nuad Bo-Rarn (thai masszázs) 6 kulcsfontosságú pontja

Jóga – Gyakorlat – Elmélkedés – Reflexológia – Akupresszúra – Gyógyító Művészet

Holisztikus előnyei a hagyományos thai masszázsnak

(holisztikus: a teljességre, az egészre törekvő; az a gyógyítási mód, melynél figyelembe veszik a beteg értelmi, fizikai és szociális állapotát is)

Megkönnyíti az ellazulást – Növeli a tudatosságot – Felszabadítja a blokkolt energiaáramlást – Élénkíti az idegrendszert – Enyhíti a fájdalmat és az izomfeszültséget – Gyorsítja az anyagcserét – Erősíti és megfiatalítja a testet – Javítja a vérkeringést és nyirokkeringést – Növeli a rugalmasságot (passzív jóga pózok) – Kiegyensúlyozott testi, leki és a szellemi közérzetet nyújt – Méregtelenít

Különösen hasznos lehet:
Fejfájás, migrén, ízületi gyulladás, fájó nyakcsigolyák, bénulás, zsibbadás, isiász, hátfájás esetén.

Időpont foglalás